Boekwinkel

De boeken geschreven door dierenarts Rob van Zon kunnen in de kliniek gekocht worden of besteld worden via www.bol.com. Bestellen via vogelboek@outlook.com is momenteel niet mogelijk.

Kosten

Spoedgevallen en eerste hulp bij vogels - voor eigenaren en dierenartsen 37,50 euro

Bouw, functie en veelvoorkomende ziektes - papegaaien en parkieten 25,00 euro

Bouw, functie en veelvoorkomende ziektes - (hobby)kippen 27,50 euro

Schermopname (11)_edited.jpg

Spoedgevallen en eerste hulp bij vogels

voor eigenaren en dierenartsen

Vogels zijn gevoelige dieren die bij ziektes en verwondingen snel achteruit kunnen gaan. Op tijd adequaat ingrijpen bij lichamelijke problemen is daarom essentieel. Bij veel spoedgevallen kan thuis reeds eerste hulp worden verleend door de eigenaar. Vervolgens is vrijwel altijd medisch ingrijpen door de dierenarts noodzakelijk. Helaas heeft niet elke dierenarts even veel ervaring met vogels. Dat is logisch, want de meeste dierenartsen werken voornamelijk met honden en katten. Dit Nederlandstalige boek is bedoeld als ondersteuning voor eigenaren en algemene dierenartsen die te maken krijgen met spoedgevallen bij vogels.

Het boek kan daarom besteld worden door zowel dierenartsen als door vogeleigenaren (voor de tips voor thuis en om mee te nemen bij een eventueel bezoek aan een op vogelgebied minder ervaren spoedarts).

Schermopname (10)_edited.jpg

Bouw, functie en veelvoorkomende ziektes

Papegaaien en parkieten

In dit boek geeft Rob van Zon uitleg voor vogelliefhebbers die geïnteresseerd zijn in achtergrondinformatie over hoe het lichaam van papegaaiachtigen in elkaar zit, welke functies de verschillende structuren en organen hebben en welke ziektes er veel voorkomen bij papegaaiachtigen in Nederland. Dit boek is geen diergeneeskundig boek en hoewel behandelmogelijkheden worden genoemd, wordt hier niet diep op ingegaan.

Bouw, functie en veelvoorkomende ziektes

(Hobby)kippen

In dit boek geeft Rob van Zon uitleg voor kippenhebbers die geïnteresseerd zijn in achtergrondinformatie over hoe het lichaam van kippen in elkaar zit, welke functies de verschillende structuren en organen hebben en welke ziektes er veel voorkomen bij (hobby)kippen in Nederland. Dit boek is geen diergeneeskundig boek en hoewel behandelmogelijkheden worden genoemd, wordt hier niet diep op ingegaan.